5.11.07

Лаваца

Лаваца 2008: Май / ЮниАко си прекарал последните десетина дни на казанката, варейки ракия и псувайки учителите заради стачката, най-вероятно си пропуснал представянето на календара на Лаваца за 2008. В последните години кафеджиите, типично по италиански, водят люта битка с Пирели на календарния фронт, което може само да ме радва, не че ще ме накара някога да мина на техни продукти. Този път фотограф е Финли Маккей, който, както се разбира от интервюто в KL, не знае къде е България. Тъп шотландец, ако не бяха уискито и Ървин Уелш англичаните отдавна да ви бяха изтрили от лицето на Земята.

Уф, ей ти и линка към всичките принтове.

8 коментара:

Яна Боянова каза...

"Лаваца" е най-"космическото" и сюрреалистично кафе, ако съдим по всички образи от рекламите през последните години. Честно да ти кажа, свръхмодерните им билбордове ги свързвам с всичко друго, но не и с просто и земно сутрешно удоволствие като кафето. За мен това е идеалният продукт за ретро-реклама, тъкмо в обратната посока на тоя хипермодернизъм, който ги влече. Но пък не съм специалист:)

plamenj каза...

Нали се сещаш, че за ретро-рекламата, както я наричаш, са се сетили всички останали марки кафе... Особено ако загледаш другите италиански, които залагат яко на традиция, а опаковките им не са променяни от времето на Мусолини ;-)

elica каза...

Лаваца са си Лаваца! Рекламите им винаги са уникални, това е просто изкуство...

Яна Боянова каза...

Ели, да, но изкуство, което продава, т.е. което се разпознава и изкушава. Тези арт-кампании на "Лаваца" не ми изглеждат така, че на повече хора да им се прииска да си купят въпросната марка. Или тя е толкова безспорна, че да се правят подобни кампании е някакъв вид разкош, без пазарно звучене.

Пламене, кафето е нещо наистина просто и изчистено като образ и послание и "ретро-звученето" му отива:) А в първите години на демокрацията, една секретарка на мой познат казваше много мелодично:"ЛавАцИя":)

elica каза...

Аз съм просто един облъчен комерсиален потребител и това ми харесва. Може би, защото различното винаги ме е привличало - това което не е първосигнално когато чуеш думата "кафе"...
От друга страна съвсем простичката ТВ реклама на Якобс Монарх ме кара всеки път да преглъщам и все едно долавям аромата на кафето..
Според мен става въпрос за лично усещане, а маркетинга и рекламата - е, те са за професионалистите.

Яна Боянова каза...

Вярно, вероятно личното усещане е водещо:) Ще черпя, ако някой ми обясни защо при рекламите за кафе може да се прояви такава фантазия, а при онези за прахове за пране и бира - хич? Винаги има един куп сгънати цветни кърпи при едните и един куп въодушевени мъже при другите. И дотам.

plamenj каза...

Аааа за бирата не си права.

А за праховете за пране - ами може да питаме P&G, но така или иначе отговора е ще един - "работи".

elica каза...

За бирата спор няма - Stella Artois и Heineken за мен са най-големите - особено вторите :-)))

Публикуване на коментар