6.6.07

Западняка

Дълги години Тойота натиска спирачката в САЩ с едничката цел да запази второто си място и да не изпреварва местният гигант Дженерал мотърс по продажби. Всичко при Тойота си е наред - по-новаторски и качествени автомобили, отлично познаване на пазара, социална отговорност. Само дето американците са недоверчиви към чуждите марки и Тойота трябва да си трайка и да се прави на местна компания.

Е, в началото тази година пазарните принципи си казаха думата и Тойота пое лидерството. Реакцията на дилърите на Дженерал морърс бе колкото крайна, толкова и очаквана - те призоваха американския производител да рекламира по агресивно и да атакува японците. И нанесоха първия удар сами разпространявайки радио спот със следния текст:

Тойота е прибрала поради дефекти повече автомобили, отколкото е продала. Истината е, че Тойота е допринесла за търговския дефицит повече от която и да е друга компания и че американските Тойоти не са нищо повече от автомобили сглобени в Америка от японски части. Приятели, всъщност Шевроле е по-добър за вас, за портфейла ви и за Америка!

Преди около месец в българския радио ефир се завъртя друга реклама - на фирмата за PVC дограми Blick. Тя започва така (по спомен):

Не плащай високомерието на западняка. Като купуваш дограмите му правиш него богат, а себе си беден.

И продължава с някакви глупости за българската гениалност и световния елит (скоро не съм попадал на нея, съжалявам, че не мога да цитирам точно). Кхъм. И това на фона на противоречивия образ на марката - глаголическа буква в кръгче и уърдмарк на латиница, немско име и зелен цвят на логото, който във връзка с дограми аз поне асоциирам с мухъл.

Е, явно все по нещо си приличаме.

Няма коментари:

Публикуване на коментар