10.7.07

Лого ревю: Нестле Айс Крийм

Лято - мято. Сладоледи - младоледи... Опа, хайде стига и малко по-сериозно.

В края на миналата година Нестле придоби сладоледения бизнес на гръцката Делта и логично още това лято към логото на Делта върху фризерите беше добавено и това на Нестле Айс Крийм, а вътре се появиха едни благинки с познатите марки Мура, Лайън, Нескуик, Нестий (сладолед Нестий пък е пример за чудото на брандинга, като се замисли човек).

Сигурен съм, че в Нестле имат от онези дебели книги с много шарени и не много шарени картинки, част от тях задраскани, викат им брандбукове - те не са много публични, но пък специално в сладоледения мога да предположа какво има. Продупченото лого, така го виждам аз, не е особено сполучливо, обаче е показателно за това как Нестле изгражда сладоледената си империя. А именно чрез изкупуване на местни компании с традиции и силни брандове, като бялото пространство е оставено за уърдмарка на погълнатата компания, обикновено в червен цвят. Ето ти примери с логата на Мота (Италия) и Шьолер (Германия):

На този принцип са и Питърс (Австралия), Фригор (Аржентина), Йопа (Бразилия). Причината е, че придобиването им е станало сравнително скоро, а става дума за наистина силни брандове. В някои страни, като Испания и Франция, марката си е само Нестле, което си е свалено в бялото поле, а в синята рамка има снежинка.

Не знам какви варианти са били обсъждани за Делта, но настоящото решение ми изглежда временно. Делта е силна марка в Гърция, България, Сърбия и тоталното й елиминиране ми се струва нелогично, по-скоро очаквам нещо такова следващия сезон:

4 коментара:

Vani каза...

Интересно :) Ще го запомня и ще гледам после какво има на сладоледа, дали ще се окажеш прав.

Пламен каза...

За Глобул познах миналата година...

Анонимен каза...

Най-добрия вариант си е сега. Стоят си и двете логота. Според мен с това смесено лого ще се развалят нещата. Или си остава - както е сега или си става само Нестле Айс Криим със снежинка отгоре и... (ще ми липсва логото на Делта) дано не го махат. То няма смисъл да го махат. Както е сега си е най-добре!

Пламен каза...

Доста време изтече от публикуването на постинга - година и половина и май няма да съм прав. Към момента се налага бранда Нестле, а Делта е на изчезване.

Публикуване на коментар