9.7.07

Тънка зелена линия

Цялата минала седмица англоезичната блогосфера, пък и не само, бе обсебена от една тема - лонча на iPhone. Всеки и навсякъде се чувстваше задължен да напише ревю на телефона, или ревю на останалите ревюта. Аман!

Това обаче не може да се сравнява с масовото отразяване в българските блогове на решението на ВАС да лиши Странджа от статута на национален парк и последвалите протести. Аз срещу парка нямам нищо против, даже много я харесвам Странджа. Преди няколко години на път за морето с Краси минахме от там и смутихме защитеното спокойствие на семейство глигани и една костенурка. Леко ми е гузно даже - сигурно ние с лилавия си Опел сме били тема на разговор номер 1 в гората поне за няколко седмици.

В интерес на истината това, което се случи, е безпрецедентна поне за родината ни форма на спонтанна гражданска организация, а блоговете, особено на фона мълчанието и неразбирането на мейнстрийм медиите в началото, изиграха огромна роля за нея. Аз, обаче, зает с мои си работи замълчах. Срам! Чакай бе, аз блогър ли съм или моряшки капут? Ще се пише, то се е видяло, ама като нито на протест съм ходил, нито са ме арестували, от екология не разбирам, от право пък хептен - какво да напиша?

Ето, дори се отричам от принципите си за добрата кауза. Винаги съм смятал, че носенето на лентички, поставянето на банерчета и разни подобни форми на пасивна съпричастност са не само неефективни, но и вредни. Въпреки това тези инициативи, уви, се радват на популярност и хоп, волю - неволю, направих лентичка. Пусто тщестлавие! Ей на, в рамките на само един постинг три пъти срам, не е на хубаво. Затова се отказвам от прават върху дизайна, даже и под CC лиценз не е. Разрешавам децата от трети А клас на 121. ОУ да засадят полянка с зелени лентички пред Съдебната палата в знак на протест. Всичко разрешавам!

Лентичката е зелена. По очевидни причини. Дори си има надпис, а надписът - о! той е на английски, че да го разберат чужденците, но в традиционен български шрифт. Предлагам ти цели пет лентички на лист А4, че да има за цялото семейство и за съседите от втория етаж. Просто цъкни на картинката по-горе за PDF-a. Принтираш, изрязваш, сгъваш и забождаш с кърфица. Готово - вече спасяваш Странджа!

Бонус идея!
След избирането на новите 7 чудеса на света, Бернар Вебер вече стартира кампания за новите 7 чудеса на природата - предложи Странджа (имаш време до 8. август догодина), а после гласувай за нея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар