13.10.09

Лаптоп въпросник

Може да ти се стори странно (а може и да не ти се), че такъв елитен блогър никога не е имал лаптоп и е бос като филипински бежанец по темата. Та, настана време и за тази придобивка, а въпросите не са един и два. Да, очаквам точно твоята помощ!

Като начало очевидно трябва да се ориентирам към марката - от кои производители имаш добри впечатления за качество, удобство и поддръжка и от кои - не? От кой магазин / търговец (в София) ще е добре да си го купя? Не съм много в час и с конфигурациите - за какво трябва да внимавам и какво не е от такова значение? Освен за браузване ще ползвам лаптопа и за някои графични програми, така че не трябва да е твърде слаб и да върви на Уиндоус. Би било добре дисплея да не е от най-малките, но имай предвид, че съм стар човек и техника от 3 кила нагоре съвсем ще ме прегърби. Цената не е водещ фактор, но предложения започващи с "Защо направо не си вземеш Ай..." ще бъдат игнорирани.

Хайде, чакам съвети - най-добре като коментари тук.

20 коментара:

Комитата каза...

Значи, два съвета от мен — ако лаптопа ти трябва като пълноценно работно място, което да местиш отвреме навреме, ти трябва голям екран и много екстри. Ако ти трябва нещо което да разнасяш много, но да не ползваш за много сериозна работа - ти трябва нещо малко и леко. Аз лично си взех HP Pavillion не помня кой модел - кефи.

plamenj каза...

HP-то към коя от двете опции е?

пейо каза...

Нали знаеш, че зависи от парите :)
За теб може да е добра идея да си вземеш таблет, за да можеш и да си драскаш.

Модел, който ми взе акъла е TOSHIBA Portege M400
Този ми взе акъла като го видях и(може би) може да се намери на старо за около 750-800 лева. Виж ревю: http://www.retropcmania.com/2009/03/toshiba-portege-m400-tablet-pc.html , но да си кажа, че те нямат. Новите от серията струват мнооого.

Аз съм фен на IBM ските Тhink Pad. Сега Lenovo ги купиха и не са същите. От тях бих ти препоръчал T42p или Т43p (p е важна модификация) Най-важно за мен при тях е голямата резолюция, каквито не се намират лесно. Цената им е около 500лв.

Съзнателно ти препоръчвам стари, защото с тях ми е опита и нуждите. Новите са ми излишно мощни, чупливи и скъпи.

Inks каза...

От години използвам само Dell, единственият проблем, който съм имала е, че след около година и половина активно използване, охлаждането им става малко по-шумно. Имат международна гаранция чуден съпорт център.

Последния го купих от laptop.bg, нямам никакви оплаквания.

Антония каза...

От България съм купувала само един лаптоп -- Fujitsu Siemens от Мултиелектроникс. Не съм доволна от обслужването и ти препоръчвам да нямаш нищо общо с тях. Когато се счупи дискът на лаптопа се оказа, че те нямат собствен сервиз, не се занимават с обслужване на гаранцията, въобще какво им нарушавам спокойствието, я сама да занеса машината до някакъв чужд сервиз, разположен "удобно" на летището.

По отношение на брандовете: имал опит с Fujitsu Siemens (много удобна клавиатура, приличен монитор, добър пърформанс, лесни инсталации на всичко), HP (като цяло е ОК, макар че направо ми скъса нервите докато подкараме wireless-а под линукс, аман от "специални" карти), няколко IBM ThinkPad-а на мъж ми и на брат ми (много яки и стабилни са, обаче екраните им са гола вода, а клавиатурите им са едни от най-неудобните на света, няма да ти харесат), Sony Vaio (личният ми фаворит, вече трета година съм с него и твърдя, че екранът наистина е перфектен, клавиатурата е сред по-удобните, никакви проблеми не съм имала с него, ама никакви).

Размерът наистина има значение. За себе си открих, че ми трябват 15,4". Веднъж като свикнеш на widescreen и няма връщане назад.

По отношение на частите: нищо не им разбирам :) Обикновено си харесвам на външен вид някакъв лаптоп и след това изчитам цял куп потребителски ревюта за него. Ако са преобладаващо положителни... ура, имам нова машина. Та успех с търсенето.

Калоян каза...

Моля само не си взимай Тошиба.
НР, Гигабайт, Ейсър (и може би Асрок). Също така ти препоръчвам дисплея да е wide щом ще ползваш графични програми.

uv каза...

Mac.
тъмната страна те зове(м).

Rosen Hinkov каза...

И аз да си кажа мнението. 15,4 инча, според твойте изисквания май е най–добрия размер. Sony vaio са фаворити на Острова. Но в Бг. хич не се харчат и нямат обслужване. Доказано от личен опит.
Имам приятел, графичен дизайн като теб, работи за Gucci,Dolce@Gabana и още доста от тези компании, използва вече няколко години Mac и е много доволен.
По мои впечтления за Бг. може би е най-добре HP.

галя каза...

Аз заложих на dell най-вече заради поддръжката, тя обаче струва пари. Комп, който 3та година нося всеки работен ден, смята тежки сметки непрекъснато, перфектно се справя. Преди няколко месеца прегря видеото и съответно дъното замина, но на следващия ден имах ново - заради поддръжката. Онлайн dell.com, 1-2 телефонни разговора и след седмица си подкарал и wireless-a под линукс. Уморих батерията от невежество, след 2 дни ми доставиха нова - гаранцията е само 1 година. Мисля, че наистина си струва.

Lemon каза...

Моят опит е с 3 марки:
Dell: имах личен такъв, който в момента на изтичане на тригодишната гаранция си обра крушите и ме напусна. Сега имам служебен такъв и е изключителна буца. Ръбави са, каквото и да ми разправяш. На втората година откровено го мразиш...
Sony Vaio: С две ръце и два крака съм "за". Няма по-удобно и по-красиво нещо. На всичкото отгоре - магаре! Прави го каквото си искаш - той работи. Родителското тяло 4 години употребява един такъв и всеки ден го мъкне по коли и офиси (Dell на такова мъкнене си сцепва дънната платка ;))
Ай... упс, това не трябваше... :) Ама каквото и да си говорим - нищо друго не ме е устройвало толкова...

plamenj каза...

Такааа, HP, Sony Vaio и IBM (т.е. Lenovo, китайците не може да са го счупили чак пък толкова) събират точки. Dell - на кантар, Toshiba (само не разбрах защо) и F-S - долу.

Това за графичните програми не е толкова в тежест - като цяло истински дизайн (не че аз и мога де) на лаптоп не се прави (просто няма такива екрани), важно е да върви софта.

Благодаря на всички досега, keep 'em coming...

Димитър Димитров каза...

Още точка за Lenovo.
Задължително ThinkPad, имат страхотен съпорт, страшно здрав корпус, удобна клавиатура /обаче ще ти трябват седмица-две, докато ти се стори удобна.../
Lenovo предлагат инструмента System Update, който на базата на серииния номер и патидата на лаптопа тегли периодино актуален firmware, BIOS, драйвъри и софтуер.Желязна поддръжка - щом като моя x31 на 5 години още тегли системни ъпдейти...Хората се грижат за клиентите.
За конкретен модел съм сигурен че сам ще се ориентираш, индивидуално е.

ping каза...

При всички положения след това ще си казваш "Дали не трябваше да си взема мак" – освен ако не си вземеш мак, разбира се :)

А и имат страхотен афтърмаркет – разбирай страхотни модели под 2000 лева.

kerouac каза...

Ами аз ще ти препоръчам HP Pavillion. Ползвам го вече над 5 години и проблемът е, че не ми стига мястото, но пък имам външен хард от 250 гиги, който реши проблема. Жалко, че след преинсталацията с някакъв неоригинален уиндоус нещо съвсем бавно върви. Дъщеря ми му счупи и пет клавиша, та сега трябва да натискам яко. Друг недостатък след толкова години е, че батерията съвсем си отива и не държи повече от 10-15 минути.

Ползвам и служебен Toshiba Satellite и нямам оплаквания от него. Всичко е точно след една година ползване,а цената му беше прилична.
Това е от мен.

foo каза...

а сега питай и кой текстов редактор да ползваш, ползата -- същата..

plamenj каза...

Прехвълям няколко коментара от FB тук, да е по-подредено, не че конкурс правя:

Веси: HP EliteBook - перфектната серия за моите изисквания, матрица, видео карта и т. н.

Радостина: Доволна от IBM ThinkPad - здрав, но дървен

Георги: Да е с Интел, AMD sucks.

Maria Popova каза...

Защо направо не си вземеш... self-respect? 15" MacBook Pro си е друг живот, особено със Snow Leopard. Айде, айде. You know you want it.

uv каза...

хихи ;)

Unknown каза...

Моят служебен лаптоп е Lenovo ThinkPad T500. Батерията му държи доста дълго, но е АДСКИ тежьк (което е тегаво, ако трябва да го влачиш до къщи всеки ден след работа и на другия ден обратно). Ползвам го вече 6 месеца и не мога да се оплача кой знае колко много. Но иначе гласувам с 2 ръце за MacBook...

Пижон каза...

LENOVO.

Публикуване на коментар