14.10.08

Бележки 13

Гледах Дзифт. Проблемът на българското кино винаги е бил, че не може да разказва простички истории с истински хора. Вместо това изобилства с морализаторски изказвания, натфизчийско говорене и безсмислени арт чекии. Затова и единствените филми от последните 15-ина години, които стават за гледане, са Писмо от Америка и Разследване на Иглика Трифонова, а към всяка напомпана от медиите нова лента, както и повечето зрители, се отнасям със справедливо подозрение.

Дзифт е приличен. Ако не бяха морализаторските изказвания, натфизчийското говорене и безсмислените арт чекии сигурно щеше и да бъде и също толкова добър, колкото Инспекторът и нощта. 7/10 - защото е смешен и заради кастинга.
_

Извод от миналата седмица: нотариусите са същата измет като таксиджиите.
_

Преди около месец Ема отново тръгна на ясла. Повечето от приятелчетата и вече не са в нейната група, има нови, по-малки деца и нови лелки. Ема хленчи, не иска да ходи, да яде и спи там. Явно промяната и се отрзява зле.

От миналата седмица Краси е на нова работа. В голяма зала с още 40 шумни, инфантилни колеги, задълженията й са по-ограничени, а позицията в корпоративната йерархия - по-ниско. Не бих казал, че се отразява добре и на нея.
_

Някой забеляза ли, че в първия излъчен вариант на тв рекламата на Рено Symbol надписът на задния капак е Thalia? Оправиха го впоследствие, макар и сега да личи, че са мацали с баданарката.
_

Говорехме си наскоро по изтърканата кога-ще-се-оправим тема. Отдавна е безсмислено това да се дискутира, защото отговорът и преди и сега е бил - когато се изгради нормална средна класа. А това не се случва, напротив, в последните години ножицата между доходите на най-богатите и най-бедните се разтваря все повече. Не е тайна, че бизнесът се контролира от хора направили първия, втория и следващите си няколко милиона или чрез връзки с организираната престъпност или чрез източване на държавни фирми по партийна линия. Тези хора са много по-близо до едновремешните родни чорбаджии и новите руснаци в маниера на управление и харчене на парите си, отколкото до богатите в общества с развита пазарна икономика.

Междувременно израсна цяло едно комюнизъм-фрий поколение. Руши пее, Владко Арабаджиев се прави на пилот. Дали пък по библейски едва третото поколение, разполагащо с парите на прехода, няма да подходи по-отговорно с харченето и разпределението им?
_

Господжа, за чий ти е миниатюрната дамска чантичка, като мъкнеш и гигантска протъркана пазарска торба за всичката си посуда?

8 коментара:

DESi каза...

Таз Госпожа с протърканата торба, за сметка на всичко останало, което й е лъссскаво, и мен ме озадачава ежедневно.

А гледал ли си "Маймуни през зимата"?

plamenj каза...

Хм, не. Не ми прозвуча като нещо, което бих гледал :-) Блатечки, бррр...

Katz каза...

Това е най-адекватното -- да не кажа единственото адекватно -- изказване за Дзифт, което съм срещнал досега.

Анонимен каза...

respect за дзифотацийката. писна ми от тая кампания, която вилнее по "лайфстайл" медиите. качествените неща си бяха откриващият монолог и играта на захари бахаров (не сложените в устата му лайна).

айде, щото аз съм тъп, кажи ми (това наистина не мога да си го обясня качествено) за къв го диреха на гробищата при очевидния сигнал с цветето и другото с камъка?

plamenj каза...

Ъ, ми сигурно и аз съм тъп тогава, 'щото не знам. Преполагам, че не може филм ноар без сцена на гробищата просто.

Анонимен каза...

парво, нали иска да иде на гроба на сина си; второ, нали иска да убие лошия, който вероятно ще се появи; трето, нали я лъже за камъка, за да я заведе на гробището и така провокира финала.

Анонимен каза...

Нещо Дзифт не ме влече особено много да го гледам. По-скоро си мисля да пробвам българскто кино с "Светът е голям и спасение дебене отвсякъде" - по-интересен ми се струва.

plamenj каза...

Мда, синът :-)

Мутафчиев, Урумов, Зуека и Вълдобрев имат една филмова биография, не ми се говори. А Командарев по-добре да не е направил поредния ала-Ничев филм. Но ще го пробвам. Мики Манойлович и в Многострадална Геновева бих го гледал.

Публикуване на коментар