13.5.07

Роднински вот

Сърбия спечели Евровизия. Макар и напълно в традициите на конкурса, не го очаквах - в последните години печелят песни, които се отличават от масата безлични естрадни изпълнения било с етно мотиви или просто с чист кич. Тази година силното етно ентри беше българската песен, а кич фаворитът - украинската. Сръбската беше абсолютно безлична.

Бившите югославски и съветски републики, както и скандинавците, разпределиха точките помежду си и това се оказа решаващо. Силните емигрантски общности от сърби, турци, руснаци също имаха значение за класирането.

Няколко интересни наблюдения:

Оформя се вечна дружба между България и Гърция - откакто участваме, българите винаги дават гласа си за гръцката песен, това се случи и сега, а гърците ни върнаха жеста с 12 точки за Вода.

Естония даде най-много точки на Русия (въпреки напрежението от последните седмици).

Великобритания прати толкова слаба песен, че коефициентите да спечели бяха по-високи от тези да получи 0 точки. Преди конкурса англичаните мрънкаха срещу роднинския вот на източно-европейските страни, но именно другарските гласове на Ирландия и Малта ги отлепиха от дъното този път.

България спечели 5-о място, т. е. заради гарантираното място във финала следващата година ще има истинска навалица на националния конкурс, мъкааа.

2 коментара:

/ каза...

На мен на този конкурс безличните са ме напълно безразлични, харесват ми смешните... В този стил музика като музика не мога да ги възприема, затова гледам какво ми интересно и съм "за" него. В случая много се смях на украинците, французите и румънците. Голямо шоу бяха :)) А нашата песен беше странна, не в стила на конкурса, но това ми хареса, конкурсът е за бози, но това не значи, че трябва да се участва с бози... Кефят ме Ели и Стунджи, заслужаваха да са по-напред от пето място.

plamenj каза...

абе конкурса отдавна не е за музика - наречи го фрийк шоу, геополитика, избиване на комплекси... и затова се гледа и коментира, иначе музикалния и тв бизнес е на един много по-друг етап от 50-те, когато се ражда идеята за гран при дьо ла шансон, и конкурса да е умрял ако не бяха подобни 'странични' ефекти.

Публикуване на коментар