2.12.08

Знамена на рекламата

Наскоро попаднах на тази реклама на бостънска кръчма, рекламираща разнообразието на предлаганите бири с флаговете на Белгия, Бразилия и Япония.

Спомних си за подобна кампания, но от другата страна в уравнението - на полската пивоварна Тиские, показваща държавите, в които се консумира в големи количества и безотговорно, може би благодарение на многобройната полска диаспора в тях.

И това не е всичко... напротив, приготви се за дълъг постинг!

А началото, струва ми се, беше с рекламите на португалското списание Гранде Репортажем, първата и може би последната приветствана от рекламистката гилдия кампания, използваща креативно националните знамена.

В Ди Ейч Ел, например, са открили, че като обърнеш знамето на Полша се получва индонезийското, като врътнеш ирландското - това на Кот д'Ивоар, а малийското - на Гвинея. Уф, дано внимават много как надписват поръчките, че не се знае от коя страна ги гледа куриера.

Найки превзема Виетнам!

Историята помни и българския принос - преди 2 години супермаркетите Пикадили заложиха на флаговете на Франция (от сирене, боровинки и месо), Италия (спагети, босилек и доматен сос), Япония (скариди и ориз), Индия (подправки и варива), Бразилия (кафе, лимони и лайм).

Уви, оказа се, че полската верига Пьотр и Павел прави същото доста преди тях.

Хесе унд Партнер са създадени през 1997 г. и вярват, че ако бяха подранили с 80 години, Съветския съюз нямаше да съществува. Дано поне не си правят илюзии, че с тази реклама могат да продават в Русия.

Монополи пък направо пренарежда китайския флаг.

Сега разбираме, кой стои зад (пред, над и между) третото място на Германия на Световното преди 2 години. хубаво, че не са използвали избелващата версия на препарата.

Като се замислиш, идеята хич не е лоша. Не спирайте глобалното затопляне, долу протокола от Киото!

Всъщност, не, чакай - Финландия, Гърция и Израел са на път да се слеят (залеят, ха-ха).

А Франция е направо чао!

В Ливан загиват хора.

Ой, тези кампании започват да стават все по-нелицеприятни.

Реклама на езиков курс без флаг е като мач на Левски без дузпа. Като се сетя, че рекламните агенции на Берлиц, Шпрахкафе и Инлингуа са взели пари за тая работа, ми иде да си изям дипломата от Стопанския факулетет.

Я, пония! Уф, май взе да се изтърква идеята, не мислиш ли?

Ако разгледаш целите кампании (защото има цели серии, не само представените картинки) Бразилия, Франция, САЩ и Япония се оказват особено популярни сред рекламистите.

Не знам дали така италианското знаме изглежда по-добре, но със сигурност в Канада знаят, каква е основата на една добра пица.

На тези пък не им стигат истинските държави, ами си измислят - Сладоледена Федерация Нирвана, Независима Еуфория, НР Удоволствие... какво пък! Не е като да не е правено преди, а като се замисля харесвам сладоледената кампания повече.

3 коментара:

Katz каза...

Колко време подготвя тоя материал?

Пламен каза...

Около час. Благодарности на паметта ми и Adsoftheworld.com ;-)

ivgin каза...

Знаех си, че съм виждал нещо като винилите на Пикадили в Сити Центъра :) Не знаех, че е доста повече от едно нещо...

Публикуване на коментар