10.5.10

Защо не трябва да летиш с Уиз

Хубавото на това да имаш блог е, че можеш да разкажеш за нередностите, които остават от скрити в новините. Сигурно си чул за инцидента, който претърпя самолет на Уиз Ер при кацане на Летище София преди 10 дни и при който летището беше блокирано за няколко часа. Може би си бил информиран, че въздушният трафик е бил възстановен след 2 часа без отменени полети или сериозни закъснения. Последното е лъжа.

За нещастие авариралият самолет беше този, който трябваше да ни откара до Валенсия. Самолетите на Уиз обичайно имат около половин час между кацане и излитане на нов курс, което означава, че каквото и да е забавяне на единия полет води до съответното отлагане на следващия. Минутки преди качването ни бяхме уведомени, че полетът, който трябваше да се състои от 17 часа е отложен за 19 поради технически причини. В зоната за заминаване скоро дойдоха и пътниците на полетите за Милано и Барселона. Терминал 1 е тясно и подтискащо местенце. Сега вече беше тясно и подтискащо местенце със сериозно намаляващи запаси от въздух. Наложи се няколко жени да извикат служител на гранична полиция и да го помолят да се пусне някаква вентилация или да се отворят вратите. Гишето за качване пустееше, представители на Уиз не се вясваха, липсваха и каквито и да е съобщения по инофмационната уредба. Единствената информация дойде от случайно преминаващи служители на летището, според които се чакаше самолет от Варна, с който щяхме да излетим или в 20,  или в 21 часа. Докато на мониторите полетът ни беше изписан като отменен. Към 20:30 се появи младеж от Уиз, който потвърди, че полетът е отменен, но щяло да има друг на следващия ден от 14 часа, след което избяга, оравдавайки се, че нямал право да казва дори това и ще трябва да чакаме официалното съобщение, преди да ни позволят да напуснем терминала. Такова, разбира се, не беше направено. Към 21 часа бяхме приканени да приготвим документите си за граничен контрол за да се "завърнем" в България.

По-интересно е, че поради закъснението от един ден, изгоряхме с една нощувка в хотел, резервиран именно чрез услугата Уиз Хотелс, която трябваше да платим поради неявяване. Познай дали Уиз имат намерение да възстановят щетите ни, дали Уиз отговаряха на информационния си телефон, където таксуват обажданията с порно тарифата от 1 лев на минута, дали 10 дни след като написахме оплакване, някой от компанията ни е отговорил и дали беше предложено и каквото и да е съдействие от описаните в общите условия за превоз.

На другия ден все пак излетяхме с поносимото закъснение от половин час. Всички останали полети на Уиз имаха брутални закъснения. Този за Дортмунд, например, от 11 сутринта беше изместен за за 9 вечерта.

20 коментара:

legrandelf каза...

Новото лого е яко! :)

Bia каза...

и добре, че чета по блоговете какво разказват хората...няма да летя с мизз-ерия определено :)

Katz каза...

:-(

Калин каза...

Супер готино лого!

Анонимен каза...

а добър ден :)

Краси каза...

Освен това на връщане полетът ни отново закъсня прилично много.

Bruce Wayne каза...

с лоукостите всяло излитане е победа :)

Анонимен каза...

За съжаление има случаи,когато и аз съм се ядосвал на Уиз,но пак бих ги предпочел пред националния превозвач.Досега когато е имало проблем винаги са ми възстановявали парите.А слуяката с ажариралия самолет е доста сериозна и нека се раджаме,че хората са се разминали само с уплах,повече инфо по темата има тук http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=3&t=3080

Пламен каза...

Проблемът не е в лоу-кост модела, а в способността да се справяш с критични ситуации. Уиз просто не си мръднаха пръста за да осигурят някаква грижа за клиентите си, дори и минималната, предвидена в общите условия.

А Бългерия Ер са извън всякакви класации по немарливо отношение към пътниците. Което и доказва горното.

Desi каза...

Аз пък съм нямала проблеми с България еър и през последните две години съм случвала винаги на много любезен персонал. С Уиз летях веднъж и не бях очарована.

Анонимен каза...

Ми що пътуваш с нискотарифни компании? Щото е 100 лева отиване и връщане. Плати си 200еуро и тогава претендирай. Виз са мизерници, това е ясно(пътувал съм с тях)

Орлин Станков каза...

И аз да споделя малко опит: Същият ден трябваше да летя с уизеър за Дортмунд. Полетът беше отложен с има-няма 12! часа, заради въпросната авария. Никой не успя да ни обясни точно какво е станало. Смених с полет до Айндховен, за който чаках САМО 8 часа. Направи ми впечатление небрежното отношение на компанията. Нямаше официално извенение, само 2 стюардеси, които "обслужваха" пътниците от няколкото забавени полета на импровизирано гише "Информация". За да ми дойде реда чаках около 30 мин. След което реших да прекарам останалите 7,30 мин. чакайки на летището. Получих някакъв сандвич, сок и шоколадче. Няма да се впускам в подробности как прекарах това време. На изходния терминал служителите се бавеха и също нямаше никаква информация за полета на таблото. Да, знам че това е low cost, но чак пък толкоз low!?

Пламен каза...

Мда, споменал съм за полета за Дортмунд, направи ми впечатление. Аз не бих висял на летището в твоята ситуация, адски подтискащо е там...

Антон каза...

Аз пък до момента съм с добри впечатления от Wizzair, може би просто съм имал късмет. :) Летял съм с тях може би 10тина пъти и единственото закъснение при излитане беше, когато се прибирах точно от Валенсия. Тогава останах с впечатление, че закъснението беше заради масата малцинствени елементи, които имаха сериозен проблем със свръхбагажа. После обаче пилотът компенсира и пристигнахме дори малко по-рано от обявеното.

Пламен каза...

Ами дано не ти се случва. А булгар-травелърите са отделна, много дълга и не особено благовонна тема...

Simeon каза...

не съм летя с Wizz, но направих грешка да летя един път до Виена с FLY Niki, съветвам ви не го правете, далеч са от слогана който са си лепнали "The passanger comes first"

Светлин каза...

Вие се оплаквате от Уизеър, аз какво да кажа като същото обслужване получих от Луфтханза на Франкфурт. Тъпанарите не можаха да си синхронизират самолетите и поради тази причина самолета за София си излетя без да ни изчака, а вината за това си беше на Луфтханза. Следващият полет, за който ни пренасочиха беше след 11 часа. Отделно ги гонихме сигурно 2-3 часа, докато разберем кога, как и с какво ще летим. Да не говорим, че докато изкопчим някакво обезщетение от тях беше ходене по мъките за 10 евро. И това при билет, който не е 100 лв, а много повече, обслужването беше като в концлагер, отношението към нас подобно. Колкото за полета на България Ер, които поеха мизерията от Луфтханза, беше повече от добър, много добро отношение от стюардесите, полета беше много добър (това в доста силен дъжд, особено на България), кацането не беше като на чувал с картофи. Летял съм и с Уизеър, и с Изиджет, и не съм имал очаквания, като за Върджин, което е нормално.

Анонимен каза...

няма смисъл да се циври, такива проблеми са нормални, все пак това е индустрия, която осигурява транспортирането на десетки милиони хора между хиляди летища всяка година... иначе за 'отношението' и на мен не ми беше приятно като висях една нощ на лутън без място дори да седна и 10 паунда ваучър, но такъв е животът - ако уиз еър имаха и по един екип 'отношение' със заредени хладилници и оркестър на всяко летище, от което летят, билетите щяха да са с по 50-100 лева по-скъпи ;)

Пламен каза...

Анонимен, явно цари повсеместно объркване относно това как лоу-кост компаниите свалят цените - това е с по-ефективна система за резервация на билети, оптимизация на дестинациите и честотата на летене, максимално усвояване на наличната флота от самолети БЕЗ от това да следва по-висок риск от инциденти, допълнително таксуване за услуги на борда и багаж, избор на летища и слотове, които са по-евтини за компанията, макар и по-неудобни за пътниците.

Но има и нещо като Права на пътниците при въздушен превоз (Регламент (ЕС) 261/2004), които се спазват от ВСИЧКИ компании в гражданската авиация и които Уиз са задължени да спазват и са го посочили в общите си условия. И които Уиз погазват по най-брутален начин. Да не говорим, че ако решим да се съдим ще фалират от обезщетенията само заради неспазването на собствените си общи условия.. но нали, сещаш се за съда и институциите в България.

Daniela Radeva каза...

Wizz са супер, пилотите с опит, моля да не изпадате в паника от един подобен инцидент :-)

Публикуване на коментар