13.12.07

Нашето сърце е голямо

Старбъкс иде ли, иде... и е време да обърна внимание на Онда, които на практика създадоха този вид заведения в България преди 4 години, т. е. преди Старбъкс да са ни намерили на картата дори. И то без реклами, без сайт, единствено с качествен брандинг.

За кофишоповете писах подробно отдавна. Думата ми е за "Our heart is big" - един от любимите ми слогани въобще и едноличен фаворит в този момент. Не си спомням дали той и сърцето се използват от началото, по-скоро не, но напоследък плакат / картина с тях присъства във всяко заведение, а ако минаваш покрай някое тия дни ще видиш и изображение на елха направена от онда-сърца. Най-коледното нещо тази година след това тук. Голямото сърце дори някак успява да надскочи дори посланието на логото им, което е наистина добро.

4 коментара:

Антония каза...

Интересно ми е какво ще продават Старбъкс в България. Какво знаем, ние сме еспресо нация, а техният основен бизнес е измитото американско drip coffee в различни смески (главно много захар, сметана и изкуствени миризми). Няколко пъти съм пробвала еспресото им и според мен не става за човешка консумация. Разните Xmas Peppermint Chocolate Late или фрапучино или макиато... са си ОК за следобедно разнообразяване, но като първичен източник на кофеин sux big time.

Пламен каза...

Много лесно е да се предвиди провала на Старбъкс, по-трудно е да се предвиди как няма да се провалят. А те няма да се провалят.

Това, че българинът обича да пие късо, силно, гочиво кафе е мит - просто нещастно стечение на историческите обстоятелства - доминация на робуста във вноса преди време, липса на глезотии в класическите кафета и т. н. Въпрос на образоване на клиентите. Още повече, че българите "лижат" кафето си (за разлика от италианците, където Старбъкс вече би изгорял big time) и кафе специалитетите им идват идеално. Дали еспресото на Старбъкс е лошо? Ми колкото и да е слабо, а не е толкова слабо, със сигурност не е по-лошо от кафето от който и да е клек-шоп, вендинг автомат, квартална сладкарница и, и... А тяхната стратегия е да наводняват със заведения - ако всичко мине правилно (Маринопулос?), трябва да има на всеки ъгъл.

Единствено цените малко ме притесняват, защото навсякъде Старбъкс са малко отгоре над конкуренцията.

антония каза...

Голямо предимство на Старбъкс са екстрите: wi-fi, фотьойли, вестници, масата с допълнително мляко... Все неща не като за българи. И продължавам да настоявам, че класическите им кафета не струват :) Чак да се провалят няма. Доста шум се генерира около бранда, винаги ще има фенове. Обаче от бизнес модела им нищо няма да остане :)

Пламен каза...

Е, с "Все неща не като за българи" не мога да се съглася... но ще видим. Ще е особено интересно ако Старбъкс се стовари на пазара с цялата си, хм, "тежест" - както е в САЩ и Великобритания... макар да ме съмнява.

Публикуване на коментар