14.9.12

Лого ревю: ЕЕ, Ю Ес Ей Тудей, Ибей

Започвам с един дългоочакван ребрандинг на телеком. И то не М-Тел, чието евентуално ново лого си е супер, ама всички ще се изредят се изредиха да го плюят.

Преди две години Франс Телеком и Дойче Телеком взеха донякъде странното от маркетингова гледна точка, но със сигурност с желязна бизнес логика решение да слеят дейностите си във Великобритания. По-рано тази седмица беше анонсиран стартът на 4G мрежата и новият бранд на компанията, функционирала до този момент под временното име Евритинг Евриуер - ЕЕ, дело на Улф Олинс, агенцията зад противоречивото лого на Олимпийските игри в Лондон. Така, какво правиш, когато имаш толкова силни и познаваеми брандове като Ориндж и Т-Мобайл, които отгоре на всичко на практика притежават цели цветове? Опитваш се да запазиш част от стойностите и на двата? Не, разбира се, точно обратното. На пръв поглед обаче резултатът е странен и всичко - цветовете, къстъм шрифта акцентите в кампанията - са сбъркани. Но. Визуалната и комуникационна среда във Великобритания е толкова пренаситена, дет' се вика - всичко вече е правено. В известен смисъл нямаш никакъв друг полезен ход от това да си драстично различен. Е, ще видим, а ЕЕ все още обясняват в Туитър, как им се произнася името.

Парат, не се барат! Така де... продължавам с две пресни лога, представени буквално преди часове (но пък най-спорен може да се окаже начинът, по който ги транслитерирам). Едва ли има начин да не познаваш Ибей, дори никога да не си се пробвал в платформата за онлайн търговия. Ама, като те гледам имаш компютър, ползваш интернет и явно в този момент четеш блог, така че ще направя смелото предположение, че познаваш отлично логото на Ибей. Старото лого. Което може би имаше много кусури, но пък беше отлично разпознаваемо. Новото е елегантно, изчистено, но изглежда най-вече като пропусната възможност. Жалко.

Улф Олинс са отговорни и за този редизайн. Клиентът е Ю Ес Ей Тудей, представител на рядката в САЩ порода национален всекидневник. Основан преди 30 години, вестникът се списва в стил, много по-четим и лесен за смилане от другите в категорията, при това без да изжълтява. Новата глава е пределно минималистична - едър цианов кръг и приятно кърннато име във Футура (за разлика от сбития надпис на старото лого), свеж дизайн на страниците (новият сайт и приложенията ще са на линия от уикенда) и разделите. Да, неизбежно е да се сетиш за Евронюз, но това му е проблемът на минимализма. С две думи: 1. харесва 2. ми.

Впрочем, имаш ли идея, каква е тази мания ® да се заменя с ™ - и Ибей, и Ю Ес Ей Тудей са го направили?

4 коментара:

Пейо каза...

Първо за означенията:
® се използва за регистрирани марки, които в случая на логото са комбинирани (словни и образни)

™ се означава, че използваш това название и/или образ за като име за стоките/услугите си

Тъй като става въпрос за нови лога те, най-вероятно, са вече в процес по регистрация, но не са още регистрирани и все още не могат да ползват ®, а заявяват претенцията си с ™.

Естетически въпрос/коментар: В логото на ebay всяка буква се допира до съседните с изключение на e, което захапва, се забива в b. Имаш ли логично обяснение защо е така или го считаш за решение на автора?

Пламен каза...

Ясно, мерси.

Иначе, и аз забелязах лекото закачане на e-то и b-то, но е по-вероятно да е оптична илюзия, отколкото умисъл - всички букви са много близки, просто червеното и синьото са по-склонни да блийдват едно в друго.

Пейо каза...

Неясно дали е свързано:
http://instagram.com/p/Psvy_8EME6/

Пламен каза...

Approved.

Публикуване на коментар