Лого ревю: Метрополис, Ботев, Транскарт, Картуун Нетуърк, Серие А, ПУК
Бързо ревю на шест нови лога.
Малко по-симпатичният пловдивски отбор се "спаси" от Митьо Христолов чак във В група. И понеже традиционната емблема остана в ръцете на Селския, на новия Ботев се наложи да си намери друга. Решението да се приеме първата емблема на клуба е логично и напълно естествено, все пак Ботев е най-старото футболно дружество в страната. Има обаче два проблема. Първо, това че първата емблема на Ботев е точно копие на тази на виенския Рапид, ама точно. И второ, използването на нямо Ъ в края на името е абсолютно ненужно и несериозно.
Транскарт израсна с бума на потребителските кредити преди 2-3 години, до там, че жълто-синьото й лого присъстваше неизменно на витрините и по касите на магазините, наедно с Виза и Мастъркард. Дали заради името или цялостната му композиция, винаги ми е напомняло за транспортна компания. Междувременно компанията смени няколко собственика и някак се загуби. За да се окаже, че вече има ново лого, решено този път в розово и синьо. Не знам защо, обаче символа и сега ми напомня на волан на камион, явно е някаква карма. Идеята, "транс" да се раздели от името на отделния продукт с точка обаче е хитро и симпатично.
Няма да е пресилено, ако кажа, че Метрополис на практика изградиха електронната музикална сцена в България. Самото течение, както се определяше тогава, еволюра до много по-стандартен промоутърски бизнес модел. Което пък не налага промяна на логото. Или да? Стилният минималистичен надпис се е превърнал в гротеска на фо корейски шрифт. Фейк и фейл!
Няма как да подмина и ребрандинрането на Картуун Нетуърк, макар то още да не се е случило с европейската версия на канала. Новото лого е своеобразен мешъп между стария шахматен уърдмарк и съкратената версия с разкикерени кубчета, използвана понастоящем. Крайният резултат е доста по-строг и от двата предишни варианта - това не означава, че програмата ще заложи на 24 часа Адълт Суим, но позволява доста по-свободно и креативно заиграване с логото в заставките.
Топката с надраскан пръстен в цветовете на италианското знаме, която доскоро минаваше за лого на Серие А, всъщност е такова на италианската Футболна лига, която организира първенството. От тази година всяко състезание си има отделно лого, всичките подчинени на ясен шаблон, в който е вмъкнато и логото на спонсора - ТИМ. Отделните символи не са нищо особено - стилизирани изображения на трофеите за купите, централен кръг на футболно игрище, ограден от зелен и червен сууш за Серие А, тичащо човече за Серие Б. Всяко едно от тях е клише само по себе си, но цялостния резултат ми допада.
Това пък е прясно-прясно и трябва да е новото лого на консултантския гигант ПрайсуотърхаусКупърс. ПрайсуотърхаусКупърс е бранд с чудесна ритмика на името и още по-чудесен монограм за лого, но явно лудостта на кризата не подминава никого и сега компанията се сдобива с уот-дъ-фък идентичност (от избора на шрифт, абревиатурата, неясния символ и цветовете до цялостния лейаут), по-подходяща за гаражна рекламна агенция.
Малко по-симпатичният пловдивски отбор се "спаси" от Митьо Христолов чак във В група. И понеже традиционната емблема остана в ръцете на Селския, на новия Ботев се наложи да си намери друга. Решението да се приеме първата емблема на клуба е логично и напълно естествено, все пак Ботев е най-старото футболно дружество в страната. Има обаче два проблема. Първо, това че първата емблема на Ботев е точно копие на тази на виенския Рапид, ама точно. И второ, използването на нямо Ъ в края на името е абсолютно ненужно и несериозно.
Транскарт израсна с бума на потребителските кредити преди 2-3 години, до там, че жълто-синьото й лого присъстваше неизменно на витрините и по касите на магазините, наедно с Виза и Мастъркард. Дали заради името или цялостната му композиция, винаги ми е напомняло за транспортна компания. Междувременно компанията смени няколко собственика и някак се загуби. За да се окаже, че вече има ново лого, решено този път в розово и синьо. Не знам защо, обаче символа и сега ми напомня на волан на камион, явно е някаква карма. Идеята, "транс" да се раздели от името на отделния продукт с точка обаче е хитро и симпатично.
Няма да е пресилено, ако кажа, че Метрополис на практика изградиха електронната музикална сцена в България. Самото течение, както се определяше тогава, еволюра до много по-стандартен промоутърски бизнес модел. Което пък не налага промяна на логото. Или да? Стилният минималистичен надпис се е превърнал в гротеска на фо корейски шрифт. Фейк и фейл!
Няма как да подмина и ребрандинрането на Картуун Нетуърк, макар то още да не се е случило с европейската версия на канала. Новото лого е своеобразен мешъп между стария шахматен уърдмарк и съкратената версия с разкикерени кубчета, използвана понастоящем. Крайният резултат е доста по-строг и от двата предишни варианта - това не означава, че програмата ще заложи на 24 часа Адълт Суим, но позволява доста по-свободно и креативно заиграване с логото в заставките.
Топката с надраскан пръстен в цветовете на италианското знаме, която доскоро минаваше за лого на Серие А, всъщност е такова на италианската Футболна лига, която организира първенството. От тази година всяко състезание си има отделно лого, всичките подчинени на ясен шаблон, в който е вмъкнато и логото на спонсора - ТИМ. Отделните символи не са нищо особено - стилизирани изображения на трофеите за купите, централен кръг на футболно игрище, ограден от зелен и червен сууш за Серие А, тичащо човече за Серие Б. Всяко едно от тях е клише само по себе си, но цялостния резултат ми допада.
Това пък е прясно-прясно и трябва да е новото лого на консултантския гигант ПрайсуотърхаусКупърс. ПрайсуотърхаусКупърс е бранд с чудесна ритмика на името и още по-чудесен монограм за лого, но явно лудостта на кризата не подминава никого и сега компанията се сдобива с уот-дъ-фък идентичност (от избора на шрифт, абревиатурата, неясния символ и цветовете до цялостния лейаут), по-подходяща за гаражна рекламна агенция.
6 коментара:
А, ама то CN в Европа си е така от много време. Ребранда, поне в България, стана преди година-две, ако не ме лъже паметта. Всъщност тук е онова по-раздвиженото...
Тцъ, в Европа все още е "онова по-раздвиженото", сега го подреждат и сплескват отново.
На транс.карт логото е вече на около 1 годишна възраст.
Трансакрд ти напомня за транспортна компания защото буквално повтаря логото на транспортна фирма от соца за междуградски превози. Ако се напъна може да си спомня и името.
Жалко за Метрополис, старото им лого винаги много ми е харесвало.
Псст.
Дочуто: Канарите твърдят, че емблемата била "подарък" от Рапид Виена респ. била "заимствана" едно време. Жалкари :) ъъъ
Lauta Hools 4eva.
Публикуване на коментар