Лого ревю: Бразилия 2014
След като отделих постинг за логото на Евро 2012, няма как да не обърна внимание на това на Световното първенство Бразилия 2014, което беше представено преди няколко дни в Йоханесбург. А няма и по-подходящ момент за това от днес, ден след финала на ЮАР 2010.
Логото е създадено от бразилската рекламна агенция Африка и е избрано сред още 20-ина кандидата от 7-членно жури, включващо архитекта Оскар Нимайер (на 102 години, да е жив и здрав), дизайнера Ханс Донер, певицата Ивет Сангало, президента на Бразилската футболна конфедерация и зет на Жоао Хавеланж Рикардо Тейшейра, генсека на ФИФА Жером Валке, супермодела Жизел Бюндхен и любимия й писател Пауло Коелю.
Първото, което прави впечатление, е че логото нарушава строгата брандинг система, която ФИФА наложи за администрираните от нея турнири и инициативи преди няколко години. Емблемите им се разполагат в правоъгълен шаблон с тъмно син "подгъв" отдолу и отдясно, предназначен за името на турнира, допълнен с по-светло син щрих и футболна топка в горния десен ъгъл. Тази рамка скри не малко красиви графични решения и покри още повече недоразумения, като мацаницата, която минава за лого на ЮАР 2010. Формата на шаблона дори порастна в нещо като вторично лого на организацията - виж например фавиконата на сайта. Явно във ФИФА са осъзнали, че Световното първенство е много по-силна марка и заслужава собствена идентичност. Емблемата на Бразилия 2014 се основава на гениално простичката идея, трофеят да бъде изобразен чрез прегръщащи го длани, цветовете са бразилските жълто и зелено, а в тъканта на купата се вмъква и годината 2014 в червено. Решението стилът на изображението да максимално непринуден, до нивото на улични рисунки, е разбираемо, макар изпълнението да е прекалено хъшлашко, до там че да дразни на моменти. Градиентът, добавен към първоначално изтеклото лого, донякъде замазва положенито. Проблемно се оказва и интегрирането на годината в графичния елемент - името на страната домакин стои някак самотно отдолу. В самата Бразилия пък изображението беше оприличено на известния местен медиум Чико Шавиер. Но стига с кусурите - логото радва и стои много по-адекватно от редицата упражнения по темата до сега.
Логото е създадено от бразилската рекламна агенция Африка и е избрано сред още 20-ина кандидата от 7-членно жури, включващо архитекта Оскар Нимайер (на 102 години, да е жив и здрав), дизайнера Ханс Донер, певицата Ивет Сангало, президента на Бразилската футболна конфедерация и зет на Жоао Хавеланж Рикардо Тейшейра, генсека на ФИФА Жером Валке, супермодела Жизел Бюндхен и любимия й писател Пауло Коелю.
Първото, което прави впечатление, е че логото нарушава строгата брандинг система, която ФИФА наложи за администрираните от нея турнири и инициативи преди няколко години. Емблемите им се разполагат в правоъгълен шаблон с тъмно син "подгъв" отдолу и отдясно, предназначен за името на турнира, допълнен с по-светло син щрих и футболна топка в горния десен ъгъл. Тази рамка скри не малко красиви графични решения и покри още повече недоразумения, като мацаницата, която минава за лого на ЮАР 2010. Формата на шаблона дори порастна в нещо като вторично лого на организацията - виж например фавиконата на сайта. Явно във ФИФА са осъзнали, че Световното първенство е много по-силна марка и заслужава собствена идентичност. Емблемата на Бразилия 2014 се основава на гениално простичката идея, трофеят да бъде изобразен чрез прегръщащи го длани, цветовете са бразилските жълто и зелено, а в тъканта на купата се вмъква и годината 2014 в червено. Решението стилът на изображението да максимално непринуден, до нивото на улични рисунки, е разбираемо, макар изпълнението да е прекалено хъшлашко, до там че да дразни на моменти. Градиентът, добавен към първоначално изтеклото лого, донякъде замазва положенито. Проблемно се оказва и интегрирането на годината в графичния елемент - името на страната домакин стои някак самотно отдолу. В самата Бразилия пък изображението беше оприличено на известния местен медиум Чико Шавиер. Но стига с кусурите - логото радва и стои много по-адекватно от редицата упражнения по темата до сега.
8 коментара:
Не смяташ ли, че присъствието на facepalm в логото е сериозен недостатък? Аз вече не мога да го видя по друг начин от този: http://ssreporters.files.wordpress.com/2009/12/facepalm.jpg
Цъкни на "оприличено", де :-)
Хубаво е. Само четвъртият цвят ми идва малко в повече...
Кой е четвъртия - червеното ли?
Не, по-скоро синьото.
А бразилците мрънкат по-скоро срещу червеното... жълтото, зеленото и синьото са цветовете на знамето.
Аха...Мисля, че не може без червеното. То е хубав акцент.
Винаги са ми били интересни тези логота,които измислят, и макар да изглежда лесна работа, но никак не е така.Има страшно много условия с които трябва да се съобразят,като най- важното е да не прилича на предните или да не е открадната от друго място, а пък в същото време да има конкретни образи,които да напомнят на какво е лого, а не да се чудим и да търсим надпис, за да разберем.Лично на мен този,които са направили Бразилия страшно ми допада, веднага ме грабна и разбрах за какво е, както и цветовете са напълно подходящи.Много ви благодаря за всичките тези логота, които ни показвате тук, така можем да направим някаква разлика като видим всичките наведнъж и да видим,кое е най- доброто според нас разбира се.Очакваме с нетърпение и следващата ви интересна публикация.
Публикуване на коментар