14.5.09

Мило дневниче

Странни неща се случиха днес на медийния фронт. Първо вестник Класа в нескопосано написана статия съобщи, че Икономедиа, барабар с Ре:тв е продадена от Иво Прокопиев на Христо Ковачки, въпреки категоричното опровержение от там. После се появи и слухът, че вестник Дневник въобще спира да излиза. Последва статия от главният редактор Велислава Попова, в която "новината" за продажбата е официално отречена, а Класа - порицан за неспазване на Етичния кодекс, който така или иначе не е подписал.

Необходимостта от подобно официално опровержение е не по-малко притеснителна от каквито и да е слухове и ритане по кокалчетата между отделните медии. Ако в България съществуваше животното независима редакционна политика, никой нямаше да се притеснява за това, как се казва издателят на Капитал и Дневник - Прокопиев, Ковачки, Мърдок или Куропаткин.

4 коментара:

И.Е. Станков каза...

Съвсем си прав.
Но от друга страна, не познавам и международни примери за истински практически независими медии, така че поне в този случай България си е на световно ниво...

Пламен каза...

В интерес на истината, Икономедиа единствени, с понякога досадна педантичност, декларират, че издателят им има дял в даден бизнес, когато пишат за него, или в случаите когато пишат за други издания на групата.

А това е от последния Капитал:

... и решихме да звъннем на Ковачки, да не би пък той да ги разказва тези работи и да въвежда в заблуждение. От офиса му казаха "не". Въобще не ги били търсили от "Класа" да питат, а и откъде накъде "ни свързват с "Икономедиа". В последната реплика се чете абсолютно същото чувство, каквото и ние изпитваме, като чуем да ни свържат с Ковачки. :-)

Bruce Wayne каза...

в интерес на истината, няма фирма на Прокопиев за която да не е излизала поне една хвалебствена статия. и редовно "лейтенантите" се търсят за мнения по браншови въпроси

един холдинг са, редно е да си помагат, но се е случвало и да прекаляват

Пламен каза...

Така е и си личи. Но поне се стараят винаги да споменават възможни конфликти на интереси.

Публикуване на коментар