18.2.10

Работа в екип

Футболните екипи отдавна са повече от средство за разпознаване на играчите от двата отбора на терена или носители на спонсорски лога. За футболните клубове продажбите им са важен източник на приходи, а за не малка част от самите фенове представляват не просто начин да укажеш пристрастията си, но и обект на колекциониране. Големите клубове и производители обикновено презентират новите фланелки на нарочни събития преди сезона, но дизайните често изтичат предварително. Тази години предстои Световно първенство, което генерира допълнителен интерес към екипите на националните отбори, тъй като подобни форуми обикновено са използвани от производителите да покажат изцяло нови насоки за дизайна си, които ще следват в цялата си гама продукти през следващоите няколко години.

Повечето от екипите на Пума се видяха по време на турнира за Купата на африканските нации. Умбро, които залагат на един кон - Англия, вече представиха своя дизайн, като резервната фланелка дебютира по особено оригинален начин - вокалистът на Касейбин Том Мийън, който е англичанин, но фен на Ирландия, я облече на концерта на групата в Париж. Адидас също разкриха голяма част от екипите на спонсорираните от тях отбори. Найки, като че ли по традиция, предстаят своите дизайни най-късно. Или почти.

Службата за хармонизация във вътрешния пазар (OHIM) отговаря за регистрацията на търговски марки и промишлен дизайн в Европейския съюз. OHIM има един от онези подредени, скучи и най-вече дяволски изчерпателни сайтове, характерни за институциите на общността. През ноември миналата година Найки постъпват по един напълно редовен и естествен начин, като регистрира по надлежния ред дизайните на няколко футболни фланелки в службата (нещо, което са правили десетки пъти досега). Буквално половин година преди Световното и месеци преди официалното преставяне. Макар и лишени от емблеми, изображенията са с брилянтно качество, а сред тях лесно се идентифицират екипите на участниците в първенството, обличани от компанията, както и няколко други национални отбора, чийто фланелки се продават традиционно добре. Пробвай сам търсачката - съвсем лесно е да стигнеш до тях. Едва ли на китайските производители на ментета ще е по-трудно.

Всъщност, исках да кажа, че сайтът на OHIM e едно чудесно място и безценен ресурс за всички, които се интересуват от индустриален дизайн и запазени търговски марки. Само не злоупотребявайте, чувате ли!

А можеш ли да познаеш, на кои 4 национални отбора са фланелките горе?

7 коментара:

Unknown каза...

Англия, Германия, Португалия, Бразилия :)

plamenj каза...

Я, един издържал до интерактивния елемент в края на постинга!

Предположението ти е фифти-фифти, съмтаймс люл, съмтаймс уин:

Англия са с Умбро (както пише по-горе), Германия - с Адидас, пък и няма разумна причина на техния екип да има зелена зигзагообразна форма ;-)

Unknown каза...

Хм... нещо не съм разбрал пак.

Зелената лента много ми прилича на някакъв шантав немски екип от близкото минало (примерно 2-3 години назад) :)

Иначе другото да не е Дания, ама и те май не бяха с Найк?

Frane Matosic каза...

Сърбия, Словения, Португалия, Бразилия.

plamenj каза...

Хмдааа...

Впрочем, Фране, хърватската фланелка сега и само сега е с 8 пъти повече квадратчета :-)

Frane Matosic каза...

Да бе, ужас.. Не е за епилептици....

btw в един српски блог бяха написали по повод новия дизайн на Сърбия, че едва ли не вече са кръстоносци и футбалерите да ходели да освобождават Косово. Не че Кежман не би се навил да е новия Аркан, де.

plamenj каза...

Мии, освен да избягваш да го четеш точно тоя српски блог..

Публикуване на коментар