Лого ревю: Фанта
Фанта се появява през 1940 г. в Германия. Рецептата е разработена от доктор Шетелиг в Есен за да замести Кока-Кола, суровините за която не са били достъпни по време на войната, в местното бутилиращо предприятие, ръководено от Макс Кайт. Основните съставки били млечна суроватка и ябълкови фибри, вторичен продукт от производството на сайдер, а вкусът - класическия и до днес портокал. Рецептата, разбира се, е променена след това, но съдържанието на натурален плодов сок остава минимално.
Извеждането на марката до лидерска позиция на повечето световни пазари е едно от най-впечатляващите постижения на Кока-Кола Къмпани. Да промотираш Кока-Кола е фасулска работа и, общо взето, се свежда до това да не сбъркаш някъде. Виж, на пазар със стотици по-качествени и евтини алтернативи, налагането на Фанта изисква огромна изобретателност и агилност на маркетинг специалистите. Освен традиционните портокал и лимон напитката се предлага в стотици други, понякога странни вкусове по цял свят, рекламните кампании са свежи, агресивни и често коренно различни от предходните, но неизбежно запомнящи се.
Извеждането на марката до лидерска позиция на повечето световни пазари е едно от най-впечатляващите постижения на Кока-Кола Къмпани. Да промотираш Кока-Кола е фасулска работа и, общо взето, се свежда до това да не сбъркаш някъде. Виж, на пазар със стотици по-качествени и евтини алтернативи, налагането на Фанта изисква огромна изобретателност и агилност на маркетинг специалистите. Освен традиционните портокал и лимон напитката се предлага в стотици други, понякога странни вкусове по цял свят, рекламните кампании са свежи, агресивни и често коренно различни от предходните, но неизбежно запомнящи се.
Логично, опаковката и логото също следват тенденциите. Отляво надясно и отгоре надолу може да проследиш еволюцията на логото от 40-те години на миналия век - убеден съм, че с лекота би познал през кое десетилетие се появило и използвало всяко едно. Пропуснал съм няколко междинни варианта, както и специфичната японска опаковка, но лесно може да се забележи последователността в дизайна, както и известна цикличност в типографията.
Последното лого може би не ти е познато. През последната година то се появява откъслечно на различни пазари и за различни, предимно нови продукти с марката. Може да го откриеш дори в България, където се среща паралелно с все още актуалното върху рекламни материали на последната Фанта Уърлд. И докато за корпоративните идентичности важи изискването да устояват на времето като не се поддават на модните течения, в този случай може спокойно да го пренебрегнем - Фанта трябва да е винаги на гребена на вълната.
Последното лого може би не ти е познато. През последната година то се появява откъслечно на различни пазари и за различни, предимно нови продукти с марката. Може да го откриеш дори в България, където се среща паралелно с все още актуалното върху рекламни материали на последната Фанта Уърлд. И докато за корпоративните идентичности важи изискването да устояват на времето като не се поддават на модните течения, в този случай може спокойно да го пренебрегнем - Фанта трябва да е винаги на гребена на вълната.
Няма коментари:
Публикуване на коментар