О, Ариана!
Има нещо сбъркано в актуалната кампания на Ариана, всъщност не само едно.
"Тръгнахме си от Златна Прага както преди 130 години за София тръгват братята Прошек. Тук, до Орлов мост през 1884 г. те полагат основите на своята пивоварна. Скоро след това пристига и чешката рецепта за една много добра бира, рецепта, по която Ариана се прави до сега." Това гласи текстът на рекламата.
Докато лирическото "ние" потегля от Прага, кадрите показват китна софийска уличка, примерно Московска, от която обаче наникъде не може да се потегли поради бариерите пред английското посолство.
"Тук, до Орлов мост" през 1884 г. братята Иржи и Богдан Прошек основават пивоварната си фабрика. Това, уви, е невъзможно тъй като Орлов мост се появява на софийската карта едва 7 години по-късно. Любопитен факт е, че както Орлов, така и Лъвов мост са не само построени с подкрепата на братята, но и проектирани от братовчед им Вацлав Прошек - нещо, което не се споменава в рекламата.
Обяснението на парадокса би могло да бъде открито в следващото изречение от либретото - "Скоро след това пристига и чешката рецепта за една много добра бира". Очевидно до този момент във фабриката са се произвеждали заводски леб и кисело млеко, а рецептата е изчакала да бъде построен моста, че да не се намокри докато прецапва Перловска река.
Ариана е в портфолиото на Загорка от 10 години. За това време се превърна във водещата бирена марка в икономичния сегмент, най-вече благодарение на кампанията "За всеки", отличната дистрибуция на Загорка и приемливата комбинация от цена и качество. Лично за мен е учудващо, че Прошековата връзка се появи в комуникацията на марката преди около 2 години, точно когато всяка връзка със старата чешка бира беше прекъсната - нито рецептата, нито мястото на производство, нито собствениците, нито името са същите. Нищо! А твърдението, че пристигналата триумфално преди век рецепта е тази, "по която Ариана се прави до сега", просто не е вярно.
П. С. Поне аз не мога да си обясня защо докато на единият парапет на Орлов мост е изписана годината 1891, на другия има плакет с 1981. Някой да знае?
"Тръгнахме си от Златна Прага както преди 130 години за София тръгват братята Прошек. Тук, до Орлов мост през 1884 г. те полагат основите на своята пивоварна. Скоро след това пристига и чешката рецепта за една много добра бира, рецепта, по която Ариана се прави до сега." Това гласи текстът на рекламата.
Докато лирическото "ние" потегля от Прага, кадрите показват китна софийска уличка, примерно Московска, от която обаче наникъде не може да се потегли поради бариерите пред английското посолство.
"Тук, до Орлов мост" през 1884 г. братята Иржи и Богдан Прошек основават пивоварната си фабрика. Това, уви, е невъзможно тъй като Орлов мост се появява на софийската карта едва 7 години по-късно. Любопитен факт е, че както Орлов, така и Лъвов мост са не само построени с подкрепата на братята, но и проектирани от братовчед им Вацлав Прошек - нещо, което не се споменава в рекламата.
Обяснението на парадокса би могло да бъде открито в следващото изречение от либретото - "Скоро след това пристига и чешката рецепта за една много добра бира". Очевидно до този момент във фабриката са се произвеждали заводски леб и кисело млеко, а рецептата е изчакала да бъде построен моста, че да не се намокри докато прецапва Перловска река.
Ариана е в портфолиото на Загорка от 10 години. За това време се превърна във водещата бирена марка в икономичния сегмент, най-вече благодарение на кампанията "За всеки", отличната дистрибуция на Загорка и приемливата комбинация от цена и качество. Лично за мен е учудващо, че Прошековата връзка се появи в комуникацията на марката преди около 2 години, точно когато всяка връзка със старата чешка бира беше прекъсната - нито рецептата, нито мястото на производство, нито собствениците, нито името са същите. Нищо! А твърдението, че пристигналата триумфално преди век рецепта е тази, "по която Ариана се прави до сега", просто не е вярно.
П. С. Поне аз не мога да си обясня защо докато на единият парапет на Орлов мост е изписана годината 1891, на другия има плакет с 1981. Някой да знае?
15 коментара:
правописна грешка, и двата са направени 1981 г.
j/k, идея си нямам :)
Дядо да ви каже. Орлов мост беше цялостно реставриран по повод 1300-годишнината, от тогава са плакетите. Преди това мостът беше в доста трагично състояние (мисля че не беше ремонтиран от основаването си)
наистина е малко късно да го играят по Чешката струна...
а 1981 го написаха, щото знаеха че ще сме много хубав набор :D
Как пък никой не предположи, че през 1891 г. са объркали нещо? ;-)
Thanx @ Komitata
Защо се явиха братята ПроШляк? Накратко: за да се избяга от чалгата и да се заложи на нещо, което няма опасност да му мине модата. Това е основното.
Хех:
"Най-популярната българска марка бира "Ариана" прекратява спонсорството си на българското първенство по футбол.
Това решение бе взето на базата на годишния анализ и оценка на възвращаемостта на спонсорските инвестиции, съобщи "Загорка АД".
Компанията преосмисля цялостната стратегия на "Ариана" и спонсорството на българското първенство по футбол не съответства на стратегическите планове за развитие на марката.
"Загорка" АД е партньор на Професионалната футболна лига от 2002 г., което само по себе си говори за дългосрочни отношения и ползотворно сътрудничество, каза г-н Дончо Хаджиев, маркетинг мениджър на "Загорка" АД. - Именно по тази причина преосмислянето на спонсорския ни ангажимент към българското първенство не е самоцелно. То идва като част от по-мащабна промяна в цялостната стратегия на ключовата за нашето портфолио марка Ариана."
Гле'й к'во става - няма чалга, няма футбол...
Освен всичко останало, много ме дразни печатът в паспорта. К`ъв паспорт и к`ъв печат? Май им се губят последните две години.
Гепи? :-)
Абе като цяло Загорка сериозно надценява таргета на Ариана и също толкова сериозно подценява всички остабнали с тази кампания.
От около 2 години Загорка се опитва да маркетира Ариана и сред младите хора и да избяга от имиджа си на "стройтелна" бира
Тук можете да разберете защо годината е 1891.
А през 1981 мостът е разширен.
пардон пропуснах линка: http://bg.wikipedia.org/wiki/Орлов_мост
Както и да гледам текущата версия на статията в Уикипедия, не виждам информация за разширение през 1981 г. :-\
Бтв, ето тук има една добра статия за делото на брята Прошек в България и нерелевантността им към бирата с марка Ариана.
1. През 1995 година пивоварният завод “Софийско пиво” предлага на пазара новата марка пиво “Ариана”. Христо Антонов е директор на пивоварната, лично е участвал в изготвянето на рецептата за новата марка пиво. Рецептата е оригинална, създадена в България.
2. 1989 г. започва строителството на Орлов мост и завършва през 1891 г. Металните парапети и орлите са поръчани във Виена. Те са поставени от братята Прошек.
3. Те започват строежа на бирената фабрика през 1881 г. Фабриката е открита през 1884 г. През 1888-1892 г. те монтират нова парнодвигателна централа и нова инсталация за варене на пиво. Пивото на Прошековата пивоварна получава и първата награда на изложба в Анверс, Белгия, през 1891 г. – почетен диплом и златен медал.
ИЗВОД: РЕКЛАМАТА НА БИРАТА Е ПЪЛНА ЛЪЖА И ИЗМАМА!!!!
ваил каза...
Всичката рекалма на света не може да промени факта, че и загорка и ариана имат вкус на камилска пикня. Мен лично нацвъканите им на всякъде кампании ме дразнят, да не говорим, че предлагат макроси на бутилки и това е. А причината да е "стойтелна" бира е, че в България бира се пие с цел напиване, не с друга цел. Това обяснява високия градус и повсемстната консумация на твърд алкохол, пискането против забраната за домашна ракия и пр., в т.ч. и факта, че сме най-страстните пушачи в ЕС.
Което е най-вбесяващо при Камилската пикня е, че е сключила договри в определни завдения ( разбирай барове ), в резултата на което когато отида да си прекарам хубаво попадам на "Zagorka neight party" и прочие безумия.
Бекс е подобна работа.
Публикуване на коментар