4.10.12

Лого ревю: Мтел, Ладброукс, СЕАТ, Степ

Този път сериозно. Масовата реакция на логото на Мтел показа какъв е проблемът на компанията - дългите години монопол, надписване на сметки, арогантно отношение към клиентите пораждат естествена неприязън към всичко емтелско. А новата идентичност е безупречна - от заложената символика и графичното изпълнение на символа до новия слоган "Повече за теб" всичко е намясто и пипнато. По принцип не одобрявам замяната на буква от името със символ, защото нарушава четимостта, но се съмнявам Мтел да имат проблем с разпознаването (а и да имат, имат и много пари за реклама). Дали от оператора ще изпълнят обещанието си с новия брандинг да променят и отношението си към клиентите, предстои да видим, както и да е - ако стане, ще спечелят всички. И две любопитни подробности - в официалната комуникация фирмата вече се изписва "Мтел", като досега се използваше "М-Тел"; доминиращото до неотдавна синьо вече отсъства изцяло от идентичностите в телеком сектора. Още по темата: в Сафрън, Бранд Ню, Капитал, Дизайн Тагебух.

Ладброукс е един от най-големите британски хайстрийт букмейкъри. Нямам представа, какво е наложило новото лого, но резултатът е ужасен. Ладброукс изхвърля сигурността и традициите, внушавани от стария уърдмарк, в кошчето, заменяйки го с по-интернетска типография, подсилена (или по-скоро отслабена) от иконка, наподобяваща бумеранг. Прилича на неудачен опит да се имитират онлайн лидери като Бет365, Бетфеър и Биуин, но истината е, че Ладброукс никога няма да успее да ги надиграе на техен терен.

Ако трябва да съм напълно честен и съвсем малко циничен, не виждам защо Фолксваген не се откажат от бранда СЕАТ и започнат да продават испанските коли под марката VW. Актуалният ребрандинг изглежда като поредният (и може би последен) опит за спасяването му. Когато през 1980 г. се появява емблемата със стилизирана буква S, белите ленти в диагоналното стълбче са 4, при освежаването от 1992 г. стават 3, 7 години по-късно остават 2, а от тази е само една. Така написно звучи малко тъжно. Разбира се, нито един автомобилен ребрандинг не може да мине с проста смяна на логото - той задължително включва "преоткриване на ценностите на марката" и "тотален редизайн на продуктовата гама". Което може да е обикновено ала-бала или да е ала-бала, зад което стоят реални действия (виж Пежо, Ситроен и Шкода за добрия пример).

Култовото степче от 90-те. Без съмнение е бъкано с боклуци, с каквито са пълни и (почти) всички останали безалкохолни напитки. Степ поне е по-компактен. Новото лого, доста смело, заедно с, да си призная, приятния за окото, изчистен и ярък редизайн на опаковките, са опит да се съживи интереса към категорията. Едва ли ти е важно, Степ няма да промени живота ти, но си спечели отбелязване в блога.

Ей, гледай какъв червен постинг се получи!

1 коментар:

Katz каза...

Този експерт.

Публикуване на коментар