30.9.09

Лого ревю: Би Ти Ви Комеди

От утре телевизия Джи Ти Ви заминава в историята, а на нейно място стартира Би Ти Ви Комеди.


Първият поглед върху логото на новия канал разкрива две неща - че това не е точно лого и че най-вероятно е правено от вътрешно в Би Ти Ви. Това, което виждаш отгоре, е опита ми да го "съблека" от всички елементи, които го правят повече тв заставка, отколкото самостоятелен символ. Съвсем, съвсем накратко: харесва ми заигравката с трите квадратчета от логото на Би Ти Ви. Не ми харесва, че създателите му са спряли с креативността дотам и са започнали да мажат, както и че е на практика на него пише Комеди Би Ти Ви, а не Би Ти Ви Комеди. Това е.

28.9.09

Разни 67

Ето го и най-доброто издание на Разни! Те всички са най-добри, да не вземе сега да се обиди някое.

Започвам с фотографите, че се понасъбраха много и ще ги разделя на две. През кръста! Впрочем, да взема ли да ги отделя в отделна рубрика? А?


Дейвид Лашапел, Мико Лим, Наташа Гудерман, Сьолве Сундсбьо, Микел Форма, Гуидо Арджентини, Ленард Грен, Марсело Гомес, Тод Бари, Павлик Морозов, Саша Федеровски, Том Хайнс, Марк Бордонс, Вивиен Бала, Джанджакомо Пепе, Нобуйоши Араки, Йигал Озери, Пол Басал, Ернесто Оливера, Иван Перец, Крейг МакДийн.

Какво и къде да ядеш по света според Гардиън (от).

И не си играй с храната! ОК де, играй си.

Няколко ретроблогоспективни линка: 500 молива, 500 цвята, имена, истории - прилича на поредицата допитвания за имена на цветове в блога. Прошек - сбор от статии за най-старата и вече несъществуваща софийска пивоварна, включително и един мой постинг без кредит. 100 знамена на японските префектури и общини, на които аз се дивях преди има-няма година. Аферата с Още он става още по-дебела.

Порно кавъри (от), ретропорнолога и 100% немски порноконфети (всички са сейф фор уърк).



Ето ги и останалите фотографи: Крисчън Бланчард, Ян Саудек, Доминик Епископо, Антонела Арисменди, Крис Сърл, Стая 23 от Дебора Андерсън, Рене Хабермахер, Джайсла Кей, Силвестер ван дер Влухт, Джейсън Флорио, Израел Ривера, Саймън Емет, Сабин Пигал, Айони Рукуа (въобще не знам, дали така се произнася), Начо Рики, Карлес Родриго, Бартош Лудвински, Марко Гера, Дейвид Пери (от), Антонио Андраде, Майк Пискители, Бруно Даян, Лио Лам, Джон Медисън.

Символи - онлайн енциклопедия на знаците и идеограмите на западното общество. Това е задължителен букмарк, да знаеш.

Лицата на изкушението (от).

Окото на щрауса е по-голямо от мозъка му. Това го знаехме, но пък винаги има, какво да научиш днес.


Разни кратки: Рамадан, хромография, червено Сидни (от), списание Прасе, Емоджи сравнителна таблица, може би лоши новини (от), бутилка в бутилка в бутилка, внимавай в Адидаса, Спайдърмен писоар, приказливи чинийки, тотален плагиат, Логорама.

Има нещо гнило в новата рекламна кампания на Дания.

Музей на марките - съвсем истински, даже парички за вход искат.

Как да си направиш свой собствен съкратител на url-и (аз не мога, понеже съм тиква и си нямам домейн).

Картата на уеб тенденциите - вече интерактивна.


Този път предлагаме и илюстратори: Наташа Розенберг, Крис Бишъп, Селин Артиго, Нишант Чокси, Ралф Нийзе, Игор Кенденков, Франк Стоктън, късометражните герои на Пиксар в книга, Джей Коти и син, Нингтиендо, Стийбз и Михаил, дигиталните мозайки на Харис Цевис.

Ранкин за списание Пинк Рибън. Забелязваш ли кафевите петънца?

Какво лого можеше да има холандското правителство, ако беше малко по-отворено.

Малко типографски: пясъчник за букви (включи се и ти!), класификация на шрифтовете и сирене или шрифт.

26.9.09

Весела


Юуууху! Ще познаеш ли, кои са най-продаваните артикули в тази аптека?

24.9.09

Боженци

Боженците?

- Ще си изпишкам бебето!
- Ема, виж дюлите!
- Кои дюли?

Най-сниманите дюли в Боженци.

18.9.09

Името на цвета 4

Внимание, цветът ще си има две имена - може и да е странно, но пък не смятам, че нарушава правилата (които така или иначе определям само аз) и отразява двете основни групи получени предложения - ретрограстрономически и попкултурни.

Първото име е Малеби, предложено от Краси, което надделя над Нишесте, с това, че е по-ясно и еднозначно определение - малебито е розово и кремообразно, нишестето може да бъде просто бял прах.

Второто име не фигурираше в предложенията в този си вид. Яна беше готова да жертва щастливото си детство и бъдеще на генсек на ООН за Чалга принцеса, а аз, разбира се, не бих я лишил от всичко това, поради което се спрях на Попфолк - мисля, че изображението ще внесе допълнителна яснота за решението ми.

Цветът е съответно преименуван в Калърлавърс и Ено може да си отдъхне, че вече няма нищо общо с Бохум.

П. С. Интересно, никой не предложи Свинарово розово и Принц Хари розово.

16.9.09

Будапеща за 6 часа

На пръв поглед - по начина, по който изглеждат хората, градската среда, архитектурата, усещането, Унгария е някъде по средата между България и Австрия (което отвсякъде си е така географски).

Пеща е красива, но в никакъв случай приветлива - великолепни, но потъмнели и рушащи се стари сгради до такива с видимите следи на архитектурта от 80-те и 70-те, тесни пусти прави улици. И да, размерът тук има значение.

Това е Площадът на героите - 14 фигури на крале и национални герои, от Свети Стефан до Лайош Кошут - всички с изключение на Матяш Корвинус (като най-голям пич) с мустаци, подредени в полукръг около колона със същите, но на коне в подножието. Очаквах да е по-голямо, ако трябва да бъда честен. Зад площада има парк със зоологическа градина, минерална баня и ей този красив средновековен замък. Будапеща е приготвила изненади.

Църквата Свети Стефан (Сент Ищван) е внушителна, което може и да не си личи от снимката, но куполът й тотално доминира панорамата на Пеща от хълма на Буда.

Синагогата на улица Дохани е втора по-големина в целия свят. Най-големият еврейски храм пък се намирал в Ню Йорк, представи си. Това е фасадатата в мавритански стил. Еврейският квартал на града е жив - може да видиш традиционно облечени евреи, кошер магазини и ресторанти.

Метрото в Будапеща е най-старото в континентална Европа, т. е. стара е линия М1 - с подземни трамваи, клаустрофобично тесни тунели и прекрасни станции: ниски, с облицовани в бели и кафеви плочки стени, железни колони, обзаведени с дървени мебели. По другите 2 линии се движат същите руски влакчета, като в софийското.

А това е Парламентът - и той един от най-големите, красив, неоготически, май се води най-дългият в света. Видимо е по-излъскан от страната си към Дунав.

Всъщност, причината за името на постинга е, че повечето от тези места, които се намират на челни места в гайдовете, бяха посетени от мен в японско темпо за има-няма 6 часа, а са доста далеч. Да, знам, че това не е всичко, даже знам и какво съм пропуснал, но ще оставя нещо за следващия път.

Икаруш сайтсиинг!

Така де, някой трябва да се намеси, когато малкият Золтанчо дръпне куклата на малката Юдит!

Може би си чувал клишето, че унгарките са красиви. Това не е точно така. Унгарките са изумително, размазващо красиви. Което пък е донякъде противопоказно за пътуващи сами женени мъже в, да речем, средна възраст.

Будапещенските хали - незнамскиколко пъти по големи от софийските. Целият горен етаж са сувенири, а долните павилиони са поделени поравно между търговци на зеленчуци, салами и червен пипер.

Баровете: Симпла Керт зад синагогата и Инщант на улица Надьимезьо са доста подобни - "окупирани" западнали стари сгради с вътрешни дворове, пълни с всякакъв арт джънк. Задължителни - оправят настроението и връщат вярата в Будапеща след не особено добрите, но скъпи ресторанти.

5 (пет) различни контейнера за разделно сметосъбиране.

Рибарският бастион изглежда буквално приказно и затова е едно от най-туристическите места в Будапеща. Толкова туристическо, че даже има тука има, тука нема "атракция". Цялата гледка се разваля от грозноват, но възедър Хилтън, който стърчи зад бастиона. Катедралата с камбанария в ремонт е кръстена на въпросния Матяш от паметника.

Буда е много по-разхвърляна и зелена от Пеща, истинско копие на пражките Мала страна и Храдчани, дори в някои неочаквани детайли.

Задният план не се вижда добре, но в Будапеща на почит са дървените скелета - изглежда някак по-тежко, по-нестабилно, но по на място, когато ремонтираш 200-годишна сграда. Отпред е паметникът в благодарност към Съветската армия "освободителка". Направо не знам как унгарците го траят още, имайки предвид историята им и отношението им към руснаците.

Върни се на първата снимка - това е сградата на Етнографският музей срещу Парламента. Металните топки, а те са десетки и навсякъде по външните стени, са поставени на местата на дупките от куршуми, останали при потушаването на Унгарската революция от 1956 г.

Това е клетката за разхождане на кучета в парка. В останалата част няма кучета.

Унгарските банки са меркантилни, но поне си признават ;-)

Още снимки, по-големи от тези ще намериш във Фликр. Благодарности към Ирина и Линда за препоръчаните барове.

14.9.09

Лого ревю: Виваком

В най-очаквания ребрандинг на годината БТК, Вивател и 2be стават Виваком. Новото име е предвидимо и очаквано, по някакъв начин обаче не е достатъчно убедително. Може би е въпрос на свикване.

На бившия държавен монопол не му въври на лога след приватизацията - от димните сигнали и спорната комбинация от главни и малки букви на БТК и банановата усмивка и рязан Требушет на Вивател, през междинния вариант, наложил долната черта като брандинг елемент, все нещо не се получава. Шансът, даден от актуалния ребрандинг, уви, не е използван - новото лого изглежда като да е било пълнеж в бройка на предложенията, които агенцията (Публисис МАРК) е предложила на БТК. Типографията е елементарна, мързелива, без никакъв виц, но пък с няколко неизгладени дефекта в шрифта. Символът копира механично формáта в логата на Бритиш Телеком и АТ&Т, но е напълно безидеен, не казва нищо и би могъл да е в логото на компания от който и да е сектор, с каквито и да е ценности. Всъщност, както вече някои други споделиха, логото на по-стара компания със същото име, но с различен бизнес, изглежда поразително подобно. Цветовете като че ли са тези, само за да създадат приемственост между новия и старите брандове - сиво и оранжево е абсурдна комбинация. Като че ли единствените добри думи, които мога да кажа, са за новия слоган "Всичко, което ни свързва", но това май не е достатъчно. Компанията бяга визуално от образа на бивш държавен монопол, но единственият начин това препозициониране да се случи, е с промяна в качеството на услугите и работа с клиентите, а там все още има какво да се желае. Ще видим - вече се говори за продаване на команията на стратегически инвеститор, т. е. вече може да очакваме следващия ребрандинг.