16.3.07

Само ти ♥

Съгласен съм, че решението да посетиш една страна е в голяма степен емоционално обусловано. Затова и не е изненада склонността за използване на сърцето като символ на емоционална привързаност в туристическите идентичности на много страни / дестинации.

Като започнем от гениално (простото) лого на Милтън Глейзър за Ню Йорк, и продължим през Унгария (лого, което аз лично много харесвам), Дания, Босна и Херцеговина (които привиждат формата на страната върху картата като сърце), Дубай и чак до символа използван от Полша за насърчаване на инвестициите - всички те изглеждат адски логични и на място (за разлика от родната мацаница). Но не е ли целта на една идентичност да бъдеш уникален*, да изпъкнеш? И как аз, като потребител на туристически услуги, ще се се сетя за Босна като видя сърцето в дадена тв реклама, а не за Унгария например?

Бай дъ уей, Словакия доскоро оспорваше на Полша титлата "сърцето на Европа", но напоследък са се ориентирали към пасторален миниатюризъм (щото, нали, са си селяни и малки).

*Нека в тази връзка припомня основните изисквания към дизайна на лого:

1. Изразява основни ценности
Логото трябва да изразява основните ценности на компанията; да е информативно, а не просто декоративно

2. Оригинално и отличително
Логото трябва да дава комуникира ясно идентичността на компанията на клиентите, служителите и контрагентите; то трябва да е уникално.

3. Дълготрайно
Дизайнът на лотото трябва да е траен, а не модерен; за модерните логотипи е характерно, че рано или късно излизат от мода.

4. Международно
Светът става все по-малък и ежедневието - глобално; логото трябва да е на ниво навсякъде по света.

5. С поглед към бъдещето
Логото трябва да работи във всички съвременни медии, да изгелжда добре в интернет, анимация, на дисплея на мобилен телефон.

6. Голямо и малко
Логото трябва да е така изработено, че да работи както поставено в гигантски размер върху стена, така и смалено върху визитка

7. Черно-бяло
Независимо от избора на цвят за логото, то трябва да изглежда добре и в черно-бяло - например когато се използва във вестник или факс.

от тук

Няма коментари:

Публикуване на коментар